onsdag 4. april 2012

Fargescanner

Ahhhh! Deilig start på dagen a gitt!
Ligger her i senga med en haug av puter, mac`en, og er på nespressokopp nr to alt. Ute har det vært minusgrader i natt. Heldigvis stråler sola fra skyfri himmel og fuglene kvitrer om kapp som om ingen ting skulle ha hendt ; )
Mannen har levert minsten i barnehagen for noen små timer og Mathea med overnattningsbesøk ligger fremdeles å sover oppe. Det ble vel litt ekstra skravling og sent i går, men pytt, pytt. Det er tross alt påske! 
Noe så deilig å kunne fyre opp i peisen for så å krype under dyna, igjen...
 -Når skjedde det sist egentlig?! : )


























Nede i kjelleren står det malingspann på rekke og rad... Gud så mye jeg har malt når man tenker seg litt om... Hmmm : ) På den måten har det blitt tatt vare på fargekoder. Men hva når det står en ugyldig fargekode på malingsspannet?! Det er dette som har skjedd med fargen fra det grønne rommet...




De lånes vanligvis ikke ut avlesningsutstyr, fargescanner men god kunde som jeg er på fargehandelen her oppe i gokk, ble jeg tilbudt å låne det mot formodning. Hurra! -Så snilt : D Jeg fikk gjort en avtale om å komme opp i dag allerede. Da blir farekoder om alt går slik det skal. Pipe meg rundt gjennom huset : ) Skal jeg passe på å måle den deilige lune hvitfargen i stua med.
Vil si den er mer eggehvit enn benvit, men blir godt å få den eksakte koden : )
Den liker jeg godt og har vært her siden vi kjøpte huset.
I dette eneste hvite rommet i huset setter jeg pris på alle de ulike nyanser av hvitt.


Men nå hører jeg lette fottrinn oppe. Det er dags for litt rundstykker : ) 
-Ha en flott dag alle, og riktig god påske! Her har vi ikke fått pyntet stort ennå, men det skal vi få gjort noe med i dag ; )

Solskinns klem fra moa : )



3 kommentarer:

  1. Hei høpp!!

    Ha en fin påske,og kos deg med dine.

    Håper du finner fargen:)Ja du har virkelig malt mye,flink er du:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  2. Du er heldig som har slike temperaturer.Kunne du sendt noentil trøndelag som vi blir kvitt den meget uvelkomne snøen vi har fått. Jeg vil ut i hagen!!
    Herlige farger du har altså. Blir helt sommermør i hodet når jeg ser bildene dine. Kjempe du fikk låne scanneren. Å miste fargekoder er ikke moro.
    God påske!

    SvarSlett
  3. Ååå, så fint! Jeg har lett etter farge til felles barnerom for storesøster og lillebror. Kom over den fine grønnfargen din, så nå blir det forhåpentligvis samme fagre her:) Veldig fin blogg du har, og et nydelig hjem. Mvh Marel

    SvarSlett