onsdag 29. februar 2012

Mint grønn

...er helt klart en av mine yndlingsfarger!
Det har den vært i flere år, noe huset bærer preg av : )


Fargen frisker opp i mørketiden, like mye som den får det til å krible i meg av vår og sommerstemningen når lyset står inn gjennom vinduene.


Denne plansjen ble hverken fugl  eller... ja, fisk ; ) på rommet til Mathea.
Men her ser den ut til å passe riktig så fint inn.
Ledig veggplass er det jo ikke akkurat mangel på, og det rette elementet som manglet tror jeg er i boks.
Å innrede et hus tar lang tid når man venter på det rette.


...Blir man noen sinne ferdig? ; )



At dette er vårens hotteste farge innen moteverden hopper jeg i taket for!
Endelig kan man finne klær i mintgrønt uten problemer  : D






Kan ikke noe for det -Bare elsker denne fargen som passer til så mye : )



Gleder meg til kjøleskapet ryker, jeg!
 Da...  : )







39 kommentarer:

  1. Hej..Sikke nogen skønne billeder, og jeg giver dig helt ret med den farve, den er så frisk og fin..God dag, kh Camilla..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, hei Camilla.
      Takk for hyggelig hilsen fra Danmark : )
      Ja, det er utrolig hva disse fargene gjøre med humøret.
      Og for meg er det veldig viktig med farger som passer i huset til alle årstidene.
      Fargene man har på veggen forandrer seg jo med lyset om man kan si det slik ; )
      -En riktig god dag til deg og : )
      Klem -Karina

      Slett
  2. Heeerlige bilder! Barnerommet er bare helt nydelig, og ja, plansjen passet kjempegodt inn! Og jeg er så enig med deg, det tar laaang tid å innrede et hus...!

    Bordet på kjøkkenet er skjønt! Herlig farge og patina!

    Vinterferie her! Sol allerede! I dag skal vi blant annet bake kake, kose oss litt ekstra! ;) Kanskje vi kan kose oss med kake ute!? :)

    Aia

    SvarSlett
    Svar
    1. Åååå, så deilig med vinterferie! Vår er over og gikk så alt for fort... Nyt den for alt den er verdt, men det høres ikke ut som blir noe problem heller med bådenydelig vær OG kake! Mmmm : )

      Og takk, takk så mye for hyggelig hilsen : )
      Bra det ikke er bare meg som synes den passer inn ; )
      Klem fra meg

      Slett
  3. Nydelige bilder :)

    ha en flott dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk : ) -Hyggelig at du synes.
      Med et litt mer inspirert til å komme ut av blogg-vinterdvalen nå som det er lysere, og ikke minst med nytt kamera ; )
      En riktig flott dag til deg med!
      Klem, klem : )

      Slett
  4. Hihi....flere enn deg som venter på kjølaskapskollaps;)
    Da blir det Smeg samme hva min bedre halvdel sier!!!!
    Elsker denne fargen selv,- tømmerveggene ble jo helt nydelige med den fargen,lekkert:)
    Som deg synes jeg det er bedre å la noe være tomt og heller vente til man finner helt det rette!Og den plansjen ser veeeeldig riktig ut for meg:)
    Tove:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ti, hi! Godt det ikke bare er meg som tvinner tommeltotter og venter ; )
      Ja, det blir ofte best sånn for meg... Vente med å kjøpe noe, man vet kanskje ikke helt hva man er på utkikk etter heller?... før pluttselig " pang" og ahhaa! ; ) Sånn det skulle være, ja : )
      Så litt ekstra tiltak å sette skruer i nytt panel om det ikke passer, men jeg er sikker jeg altså. Litt sånn gammelt klasserom følelse? :-)

      -Ha en flott dag og sender over en skikkelig influensa til kjøleskapet ditt, så det blir nytt smeg kjøleskap på deg : D

      Slett
  5. Hærlige bilder :D
    Virkelig vårlig hos deg :) Her laver snøen ned.....
    klem Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Usj, ja... Den forsvinner nok like fort som den kom skal du se. Tenk alt i morgen er det Mars mnd. Utrolig! Denne vinteren har gått fortere enn forventet, sikkert fordi det har vært så mildt og overkommelig. Kos deg med snøen som laver ned, det kan jo være årets siste? Og det er jo veldig vakkert.
      -Ha en fin dag og takk for hyggelig hilsen Tove.

      Klem -Karina : )

      Slett
  6. Jeg er så enig, mintgrønn er en nydelig farge! Jeg mala noen gamle furuhyller til kjøkkenet i mintgrønn, og jeg har ikke ord for hvor mye jeg elsker dem! Det kan jo bli for mye hvitt også, så den lyse deilige grønnfargen var kjempevelkommen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Mmmm! Ja, mintgrønn kunne jeg malt ethvert rom i.
      ...Bare ikke alle sammen på en gang -det hadde vel blitt i meste laget! Hi, hi! : )
      Så går den som sagt til alt av farger, så lenge fargeonene er de rette.
      Legg ut litt bilder av kjøkkenhyllene da vel?! Jeg vil gjerne se! : )

      Kleeem : )

      Slett
    2. Ja, alt med måte ;) Deilig når våren kommer, for da kommer pastellene i hus med en gang :D
      Tusen takk for det, Karina! Føler meg ikke alltid så fresh, men litt farge i kinna og fine klær hjelper på :D Om du plutselig skulle få en ny kul på magen syns jeg MamaLicious har mange fine gravidklær!

      Kjøkkenhyllene mine kan du se her; http://sofiego.blogg.no/1309112344_diy_nye_kjkkenhyller.html

      Klem :)

      Slett
  7. Nydelig farge og et skjønt barnerom!
    Man blir jo bare helt enkelt glad av den fargen:)

    Smugtitter litt på Smeg jeg også..de er jo sååå fiine:)

    Ha en fin dag!
    Klem Line E.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, lagt ned mye arbeid i dette, men det er det jo verdt når man blir fornøyd med resultatet. Enig der... Det er er skikkelig glad farge : D

      At det ikke lages mer retro av alt? Enda fler komfyrer, brødristere, vannkokere, mixmastere... Det hadde jo tatt helt av. Hvertfall for meg! Hi, hi!
      Ja, heldigvis har man nydlige Smeg og noen fler retro levrandører. Fler er vist på vei inn markedet, så dette kan bli riktig spennende : )

      Ha en super dag.
      Klem fra meg : )

      Slett
  8. For et herlig og vakkert barnerom! Og fargen...sukk...den er nydelig!!

    Så mange flotte, gamle møbler du har, digger det selv!
    LIKER!

    Klem til deg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi, oi! Takk : D
      Elsker gamle møbler selv, som du sikkert ser ; )
      Går aldri av moten det, har så mye sjarm og kan lett forandres uttrykk på med farger.
      -Ha en fin dag, så gleder jeg meg til å titte innom bloggene deres i kveld.
      Her er det hjemme kontor i dag. Skulle bare svare på den ene kommentaren og så tikker den ene inn etter den andre. Helt overveldet og veldig koselig : )
      Nå må jeg ta meg selv i nakken å få sendt noen mail og tatt noen tlf her.

      -Ha en fin, fin dag og klem tilbake Janne : )

      Slett
  9. Herlige bilder, fargen på veggen er bare helt nydelig :)er så utolig gøy med gamle møbler og ting, jeg bare elsker det :D

    ha en fin onsdag

    SvarSlett
  10. Så enig meg deg; mintgrønn er HOT!
    Har vært min favoritt-farge i mange år også, og har alltid ett spann stående klart - i tilfelle... ;)

    Liker så godt det barnerommet der! Helt nydelig!
    Ha en fin kveld!
    -Mari

    SvarSlett
  11. Jeg og elsker den skjønne mintgrønne fargen- tror det må være det vakreste fargen! Og rommet til lillemor er jo til å dåne av! <3

    Men du, en ting jeg har tenkt lenge på.. Det teppe du har heklet på bildet over her..
    Tar du i mot bestilling på det, i de samme fargene? :-)
    Er Evt ikke noe jeg må ha med en gang, men om du kanskje skulle kjede deg litt når valpene er ute av huset og sånn og slik ;-)

    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Forresten så elsker jeg skoene dine også ;-)
      Kan jeg spørre om hvor de er kjøpt...? ;)
      Kjempefine!

      Slett
  12. Farger er deilig! : ) Kjempe glad i den og den blåfargen vi har i gangen. Blandt favorittene : )

    Kan godt hekle et slikt for deg jeg. Diller alltid med noe håndarbeid hele tiden uansett ; )
    Vet ikke hvor stort du ønsker teppe? Bomulsgarnet er deilig å tykt, og teppet kjenner man virkelig kvaliteten i. Det er tungt og lunt. Men garnet i seg selv er jo veldig dyrt da.
    Jeg kan undersøke ut i fra hvor stort teppe du ønsker hvor mye garn som må kjøpes inn, så kan du avgjøre ut i fra det. Eller om du vil lære deg å hekle selv? : )

    SvarSlett
  13. Skoene er kjøpt i Tønsberg i 2 etg. like ved klippotequet.
    Husker ikke navnet på selve butikken, men de fører både sko og vesker. Machende vesker! <3 Dumond heter merket og jeg forguder virkelig det de har. Dyrt, men absolutt verdt sin pris ; ) Farlig, for det blir fort noen i samlingen! : )

    -Ha en fin dag : )
    Klem

    SvarSlett
  14. Hej
    Sikke skønne billeder du viser ... Jeg er også vild med den grønne farve ... Jeg har mange fine gamle ting i netop den farve.
    Det er forresten nogle skønne sko du har på ...
    Ha´ en fortsat dejlig dag ...
    Kram fra Dorthe - Pigekammeret

    SvarSlett
  15. Så lekre bilder! Må si meg enig med deg, mintgrønn er en frisk og nydelig farge:)

    Liker spesielt godt tømmerveggen deres. Den gir en særegen sjarm, ikke minst med den spreke fargen! Kan jeg spørre hvordan dere har behandlet tømmeret? Og hvordan syns du det er med synlig tømmer i "hverdagen", mtp støvtørking mm.:)

    Ha en strålende vårdag:)

    *Marita*

    SvarSlett
  16. Hei.
    Så nydelig blogg du har, helt ny for
    meg,jeg elsker stilen din. :))
    Flott grønnfarge,ligner på den jeg
    maler med i gangen. La meg til som
    følger hos deg og legger deg til i
    blogglista mi.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  17. Oj oj så vakkert... grønt er skjønt..og det har du virkelig klart å¨få frem her =))). Nydelig var det.: Ja jeg sender i posten ..

    klemmer og tusen takk for hyggelig hilsen =))
    Kerstin

    SvarSlett
  18. Nydelige bilder:)

    Du må jo bare melde dette innlegget på mrs hardys utfordring "Grønt"

    Nydelige bilder:)

    Fin helg til dere:=)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips Linda : )
      -En riktig fin helg til deg og dine og.
      Klem : )

      Slett
  19. Hei hei:)Herlig farger og fiiin blogg:)Akkurat sånn som jeg liker:)God helg,klem Vibeke

    SvarSlett
  20. Helt enig med deg, mintgrønn er en herlig farge! Har planer om å ha grønt barnerom i vårt kommende hus, har jo blitt litt inspirert av barnerommet til Mathea. Det er så fint! :)

    Ha en riktig god helg, klemmer ♥

    SvarSlett
  21. Your crib is the most beautiful I know, would like to have one in my house, just to use for small guests... and future grandchildren. I´ve been in love with it since you first posted it in here.
    Thank you for your comment and have a nice weekend

    SvarSlett
  22. Hei igjen ♥

    jeg klarer egentlig å lage bestemor ruter selv, men er ikke noe god på det, det tar fryktelig lang tid med meg og de blir skjeve ;) Har også egentlig lovet å lage to tepper til to venninner (som sikkert ikke blir ferdig før i 2020 ;)).
    Så hvis du vil ta en liten bestillingsjobb, så blir jeg veldig glad! :)

    Vi har en gammel krybbe etter Lea, som mangler et søtt teppe oppi, så det er omtrent den str jeg ser for meg. Som et vognteppe, da :) Hvis du kunne undersøkt litt priser på garnet, og hva du vil ha for jobben, så blir jeg veldig glad <3

    Ha en deilig lørdag, skjønne du!

    Stor klem

    SvarSlett
  23. Hei, hei:)

    Den mintgrønne fargen du har brukt er bare helt nydelig.....
    Ser jo at den har kommet i motebildet innen tekstil og på klær i butikkene for vår/sommer også, men jammen funka den bra på veggene dine også!!!

    Er ellers også en innmari inspirerende blogg å følge:)

    Til slutt har jeg et lite spørsmål jeg hadde håpet du kunne svare på.....heter fargen bare mintgrønn, eller har den en fargekode?...isåfall ville du har delt den med meg (og resten av leserene dine)????

    På forhånd takk;)

    Mvh Iselin.

    SvarSlett
  24. Hei!

    For en fantastisk farge! Man må jo bare bli glad!
    Kan jeg spørre om fargekode? :)

    Og skjønner det er en stund siden shopping for min del- visste ikke at fargen er kommet til bukser! Jeg skal hvertfall SHOPPE i morgen!!

    Koselig blogg du har,

    Mvh ragnhild, sandefjord

    SvarSlett
  25. Åå, elsker den fargen også! Gleder meg til du får lagt ut fargekode-oversikten, for da skal jeg rett til fargehandelen og bestille et spann eller to med mintgrønn ;)

    SvarSlett
  26. Utrolig mye fint og en flott blogg. Er det mulig å få fargekoden på den mint grønne fargen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nydelig barnerom. Vi skal også snart pusse opp to jenterom, hvilken fargekode har den mintgrønne fargen?

      Slett
  27. Thank you for writing such a great apsu ba 2nd year result article. It helped me a lot and I love the subject.

    SvarSlett