torsdag 5. april 2012

Fargekode det grønne rommet

Da var det dags!




















Kjempe glad i denne, så tidløs og flott!
Det er viktig for meg når det males at det er med en farge jeg har falt pladask for, så jeg slipper gjøre om rommet etter kort tid. Jeg har nok annet å male på lille småbruket her ; )





Som dere ser har skoleplansjen kommet opp på veggen. -Ble fornøyd, jeg ; )
Synes fargene står så godt til hverandre. Ikke minst står det et og annet nyttig fiskeråd som skal teste ut ved vannet nedenfor huset.

 Får oppdatere dere om det hjalp noe?! ; )


Ellers noen relevante spørsmål.
Tømmermannspanel og støvtørking husker jeg ble nevnt...

Ja, det samler seg på oversiden av buen på den liggene tømmermansspanelen gitt : )
Men ikke stort. Kommer jo litt ann på hvor ofte man tørker støv ellers i rommet, her har det holdt med èn gang i halvåret.


Hvordan blomstene på sengen er satt på? For de som ikke har lest det før så er blomsten klippet ut fra en retro tapet og limt på med vanlig lim rett og slett. Ingen decopasj altså ; )



Lysbrytere og stikkontakter

De er fra den herlige butikken Molo og er gammeldags utførelse og porselen.

Dørhåndtak


Ser de ikke har helt like dørhåndtak lenger, men til gjengjeld er mye rimeligere uten at utseende har forandret seg stort ut ifra det jeg kan se. I krom og porselen -Deilig detalj : )



Hyggelig at så mange liker grønnfargen : )
Lite tips- tenk gjennom hva du skal male. Et helt rom er alltids mer risikabelt enn et møbel. Fargen blir  så mye mer intens over en stor flate. 
Alle farger forandrer seg etter lyssetting, men denne litt ekstra vil jeg si.
Jeg har bevist lagt ut bilder tatt på ulike tidspunkter.
Skroll deg oppover og ta en ekstra titt på hvor ulik fargen kan se ut.
-Det er viktig at man kan leve med alle uttrykkene fargen gir. 


Er det noen mer dere lurer på er det bare å spørre i komentarfeltet, så skal jeg forsøke svare så godt jeg kan 
: )

5 kommentarer:

  1. Så mye inspirasjon og finne her inne hos deg. Liker så godt stilen din og alt er så gjennomført. Bor selv på et lite småbruk, men har en annen stil. Blir så glad når jeg kikker innom deg. Tar gjerne turen innom enn annen nettleser for å kikke inn hos deg. Bruker internett explorer til daglig, men du er den eneste jeg ikke får opp bildene til der. Men hopper da raskt innom en annen for å se om deg.

    Her har dagene gått med til oppussing av soverommet og vi har vært uten internettsignal i en uke.

    Ønsker deg en strålende påske og gleder meg til å følge deg videre. Lagt meg til som følger.

    SvarSlett
  2. Hejsan!! Jag tittar bara in för att önska en riktigt god påsk!! Kram Petra

    SvarSlett
  3. Jeg bare elsker den grønnfargen! Den må opp på et eller annet rom her hjemme altså :)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Kan ikke si at jeg ser den grønne fargekoden noe sted jeg...bildet er ikke der... :)
    Kan du dele den på nytt? Takk ;)

    SvarSlett
  5. Hei! :)
    Finner ikke dørhandtaket på hjem og villa.. Vet du hvor man får kjøpt det i dag? :)

    SvarSlett