søndag 29. januar 2012

Lørdags underholdning

Ja, den var litt spesiell i dag denne lørdags underholdningen for hele familien, men helt klart minneverdig og flott <3
Valpene kom i går, lørdag 28.01.12
-Tenk at vi alle skulle være så heldig å få være med på den! : D
Det er jo ingen selvfølge så travle som vi er om dagen ; )



Jeg hadde ikke mer en sovnet etter nattevakt kjentes det ut som, da jeg ble vekket av mannen.
Bare å hoppe i klærne selvom man rett og slett følte seg som en trillebår med hestemøkk!
Mathea sto klar med hansker for å være jordmor hun med : )
Ikke lenge etter kom første valpen tilsyne, og man forventet seg litt "gris og søl"
-Ha, ha! Det første vi så var en nesetipp og en liten tunge på tørk! 
Det var jo bare søtt! : )


Tenkte jeg skulle legge ut bilde idet den kommer med tunga på tørk, men ombestemte meg ratt! Det er vel bare i mine øyne dette er søtt, etter alt jeg har sett i dag ; )

Også mannen da som skulle ta bilder... -Herregud for fomling!
Skrudde på selvutløser ved ansikts-gjenkjenning og skrudde av skjermen før han passe stressa og irritert sier at kamera er ødelagt og vi måtte kjøpe nytt! -Ha, ha! 
Det ble med et bilde på han, dette over ; )


6 timer etter første valpen kom var alle sammen på plass.
Hele syv flotte, friske Berner Sennen valper var kommet til Verden : D
Veldig mye til første kullet å være da det ikke er vanlig at det kommer mer enn to-fire.
Og vi var heldig med at det ikke var noen dødfødte.
Nå må valpene overvåkes 24 t i døgnet i minst en uke fremover.
Det er veldig vanlig at valper blir ligget i hjel, så vi får gjøre det vi kan og passe godt på. 
Det er mye jobb med valper både i perioden før og etter, men Gud så koselig! <3
Og se på denne stolte mamma`n her da dere! 
-Smiler : )


Dere får nok se mer til disse søte tassene i de neste ukene fremover, men nå skal de få litt ro : )
-Ha  en fin søndag!



7 kommentarer:

  1. Så spennende! Jeg kjenner godt til følelsen da vi har hatt noen valpekull selv (men vi har dachser). Det er utrolig spennende og litt skummelt når du sitter der og har ansvaret for mor og barn :-) Og som du sier - mye arbeid i noen uker fremover - men også mye kos!

    SvarSlett
  2. Så fantastisk! Kjempe fin mamma og valper! Lykke til i ukene fremover! Klem fra Sara

    SvarSlett
  3. Så fine bilder! Dette tror jeg har vært spennende for ungene, fantastisk for de å få lov til å være med og se på det hele :)
    Håper dere nyter slitsomme dager fremover.
    Hilsen fra Katla

    SvarSlett
  4. Så nydelige valper! Nå ble jeg jo ikke "valpesyk".. :) Kos dere masse med de framover, det blir nok en vekdig koselig, men travel tid!

    SvarSlett
  5. å, så koselig med søte små valper! Skulle så gjerne hatt en liten valp selv, kjenner jeg! :)

    Gratulerer og lykke til med dem :))))

    SvarSlett
  6. Åååå, så nydelige valper. Og en så stolt mammavoffs :)
    Lykke til i tiden fremover :)

    SvarSlett
  7. For en skjønn liten gjeng!! Herlig for store og små å få oppleve noe slik!

    Kos dere med de søte små :o)

    Tine

    SvarSlett