tirsdag 21. juni 2011

Something new in the garden...

Ute skinner sola fra blå himmel og værmeldingen virker lovende for første gang på evigheter! -Det hjalp vist med tordenskrallet i går : D
Veldig glad jeg var innom hagesenteret i går når det regnet, så kan vi nyte sola utenifra i dag : )


Vi investerte i en ny sink vannkanne.
Den vi hadde fra før er hanken ute av drift, men kan bli et flott innslag på trappen full av markblomster -den er jo fremdeles tett  ; )


Tidlig i våres fordypet meg litt i roser og smeltet helt for den nydelig klatrerose; NEW DAWN
som jeg etter mye om og men først fikk tak i en av. Så ble èn til to ; )
Og nå i går kom jeg over rosesorten ROKOKO med sine fantastisk store blomster! 


Dere får se bort fra den mindre pene gulfargen på garasjen.
Her blir det også grått og hvitt som huset ; )



I beddet står det roser i både rødt og gult, fire ulike høyder og sorter.
Da får jeg litt tvangstanker altså! ; )
Vil heller ha like roser og de nye rosene vil stå så mye bedre til hvitt og grått : )
De ulike rosene skal jeg grave opp i dag og heller sette så de står sammen i et rundt bed eller på ulike steder på tomta. Forskjellige roser på rekke og rad hører liksom ikke helt sammen oppi hodet mitt! 
Ha, ha! Eller er jeg bare gal?! ; )  


I urtekassen overtok mini basilikumen plassen til oreganoen som hadde tatt kvelden.


Oppi jordbærkassene lover det godt : )
Vi gleder oss stort til endelig å kunne spise jordbær fra hagen med fløte og sukker på til dessert i maaange dager i strekk.
Mmmm.... Ingen ting er som den gamle jordbærsorten Senga Sengana 


Håper alle er like heldige med været som her ( ser nesten ut som jeg kan ta frem malerkosten igjen og fortsette på huset etterhvert ) og ønsker dere alle en fin, fin sommerdag! : D
Klem

4 kommentarer:

  1. Kjenner tvangstanken ja :P Og etter å ha jobbet en del med personer med autisme har jeg endeligen fått diagnosert min egen tvangstenking, og jeg har funnet ut at vi alle har en autist i oss ;)
    Men tror det blir bra jeg, og er enig med deg. Sorter etter farge ;) Gule for seg og rosa for seg :D Nydelig.

    SvarSlett
  2. Den i midten fikk vist stå, men de andre var bare så merkelig plantet ; )

    SvarSlett
  3. Jeg skjønner også godt hva du mener. =) Dette blir nok mye finere.
    Herlig sinkkanne også, de har veldig mye fint på Gjennestad! (Jeg antar det er der du har vært, etter å ha sett bilde du kjøpte i innlegget under? ;) Det siklet nemlig jeg også på sist jeg var innom.)

    SvarSlett
  4. Det ble nok bra kan jeg tenke meg :)

    SvarSlett