fredag 24. august 2012

Cleopatra Beach

Vel hjemme igjen fra Tyrkia. (Det er vel i grunn èn uke siden snart) Internett og blogging gikk ikke helt som planlagti Alanya, og vel hjemme fra ferien var det bare å kaste seg ut i hverdagen igjen. Rett på nattevakt samme dag, og resten av uken har i grunn gått i et, og med ny jobb på toppen av det hele. -Men det er jo ingen problem når man bobbler over av energi. -Ferien gjorde jammen godt : ) Vi får ta igjen litt nå, og jeg kan jo begynne med at jeg absolutt anbefaler Tyrkia- Alanya på det varmest! Man har jo ofte sine forventninger når man skal et helt nytt sted, og da er det jo så ekstra gøy når det topper forventningene! -Er dere ikke enig? : )
Vi landet trygt i Antalya og ble ikke overraskende møtt av 45 deilige grader. Bagasjen fant vein frem og heldigvis! ; ) Fra flyplassen og til ferieparadiset var det i underkant av to timer å kjøre. Da fikk vi se mye av "slummen", og sikkert den mer naturlige levemåten her nede. Vi ble i grunn overrasket over hvor frodig det var. Og at landbruk var en så stor del av hverdagen for mange her nede. Vi så utallige plantasjer av druer, oliven, meloner, bananer, fiken og ris.
Det første vi gjorde da vi kom på hotellet var og kaste oss i et av bassengene på hotellet. Og vi spiste kjempe sen, nydelig middag med underholdning på hotellet : ) Vi fant nærmeste minibank for og ta ut Tyrkiske Lira, og møtte en kjempe skummel mann i køen. Var sånn at jeg og Mathea så på hverandre og tenkte -Nå, NÅ blir vi robba! Han var i 50 årene, solbrun og sjørøver stil med skaut og det hele. Dere kan tro Mathea og jeg holdt på og knekke sammen da han begynte å snakke med oss... Og det viste seg at han var Nordlending! "Ka fersken, æ får ikkje bankkortet mitt tell å fungere" : D Ha, ha! Kjøpte Verdens STØRSTE nektariner og yougert, som vi hadde til frokost neste dag.
Første morgenen vi hadde i Alanya bar det rett avgårde til Kleopatra stranden. Himmelsk og våkne om morgene og slippe titte gjennom gardinene og undre seg over hvordan været blir. Her var det jo bare knall sol : D
Deilige middelhavet og Cleopatra Beach <3 Alle bildene er fra denne stranden, men tatt over flere dager.
Den gamle middelalderborgen fra 11-1200-tallet bergtok meg med det samme nede fra stranden. Dit dro vi på en fantastisk utflukt!
Det blir litt mer interiør fremover nå, men innimellom dette tar jeg for meg Tyrkias fantastiske mat, middelalder borgen og endre serverdigheter jeg synes det er verdt å få meg seg om man reiser hit : ) -Ha det fint så lenge : ) Klem -Karina

1. Så deilig det så ut, og jeg vet jo det er herlig der etter å ha vært der 4 ganger :D

2. HEI :))
    Å FERIE ER BALSAM FOR SJELA!
    NYDELIGE BILDER SER HELT FANNTASTISK UT :))
    ØNSKER DEG EN FIN FREDAG:)
    KLEM FRA ELI:)

3. Vakre bilder, vennen- ser ut som en fantastisk ferie! :-)) ser mathea koset seg også ;) hehe!
    Ønsker deg og dine en fin helg, vennen!
    Klemmer

4. Ser ut for at dere to nydelige har hatt en fantastisk ferie:) Jeg likte meg godt i Tyrkia når jeg var der jeg å. Åhh som jeg gleder meg til å dra på ferie når jeg ser disse bildene:)Stor klem:)

5. Så fine bilder du har tatt! Elsker det med sanden i hendene der! :-) Svigers har leilighet rett utenfor Alanya, så vi har vært her mange ganger. Stranda er super, og borgen er en opplevelse! Gleder meg til å se flere bilder! Klem

6. Herlig med en slik ferie og få ladet batteriene :) Lenge siden jeg har vært i Alanya nå, kanskje på tide igjen snart !
    Ser ut som det var en ordentlig koselig jentetur.

Fortsatt God helg :)

Klem Monica

7. hei :)
    så utrolig herlig :)
    så ut som en utrolig nydelig ferie :)

klem

8. Ser ut som dere hadde en kjempefine tur, den nektarinen var jammen stor :))

Får endelig til å se hva jeg skriver på innleggene igjen :))

9. Kjempefine bilder!! :)
    Ønsker deg og familien din en fin høst :)