torsdag 8. september 2011

NEW


Samme dag som kistebordet til stuen kom i hus ble jeg også eier av denne velfungerende, tøffe kjøtt kvernen! 

Dette bildet er tatt før kjøkkenbenken ble malt på nytt, så da kan dere jo se hva jeg mente med lillaskjær i dagslys ; )
Hi, hi!

Elsker det røffe utseende -her skal den få stå fast på kjøkkenbenken, og dere som kjenner meg vet at jeg ikke kun har ting på stas, men liker at det blir brukt : )

I høst skal fryseren fylles opp med hjemmelaget kjøttdeig, kjøttkaker og pølser.
Sistnevnte blir EKSTRA spennende og jeg gleder meg til og teste ut ulike varianter med hvitløk, urter o.l



Dette er en ny kategori her på bloggen

Recipes

Så da får jeg vel innlede med og dele denne super ENKLE oppskriften på 

KJEMPE GOD OG SAFTIG EPLEKAKE : D


Min favoritt eplekake er min mamma`s.
Det er en mørdeig oppskrift som må klemmes ut, og i grunn er ganske mye jobb med. 
-Ikke noe særlig for meg som har leddgikt. Derfor ble jeg så ekstra glad for nettopp denne oppskriften. Og håper flere vil ha nytte av den -til helgen kanskje?!? : )

3 egg
2 dl sukker
2,5 dl hvetemel
1 ss vaniljesukker
1 ts bakepulver
75 g smeltet meierismør
3 ss olje
eplebåter

Pisk egg og sukker til eggedosis
Ha i det tørre samt smeltet smør og olje.
Hell røren i en smurt rundform 24cm
Trykk ønsket mengde epler ned i røren og strø på sukker og kanel.

Stekes midt i ovnen i ca 40 min og 175 grader


Da jeg tok den ut av ovnen trodde jeg kaken var litt rå, men ikke la deg lure.
-Den er som jeg ikke får understreket nok, bare UTROLIG SAFTIG ! : )


Så får jeg til min store forergelse fremdeles ikke svart på kommentarer her inne på bloggen.
Det kommer heller et eget innlegg hvor jeg håper dere får svar på det dere lurer på ; )

-Ha  det fint så lenge : )
Klemmer fra Karina










1 kommentar: