lørdag 17. mars 2012

Fargekode sengegavl


...Og forøvrig tak og gulv vi har malt i resten av huset : )
(ikke taket på dette bildet)


Er det fler som lurer på.
At malingen er i høyglans vil nok overraske mange.
Den har jo et ganske matt preg, ikke sant? : )
Men preget forandrer seg så snart det får direkte sollys- rå kult mot de helt matte veggene.

Teknikken skal forsøke forklare så godt jeg kan, selvom det bare skjedde ; )
Når jeg tok maling på penselen laget jeg linjer med mye maling.
Og dro kosten godt utover andre steder når det kun var lite maling igjen på den.
På den måten kom strukturen frem på døren jeg var så heldig å fikk av min søster.
Den er fra kjelleren i deres hus, så det er ekstra gøy : )
(legg dere gjerne til som følger, da blir hun sikkert glad : )  )

Er du ikke fornøyd med resultatet kan det forsøkes vaskes bort med hvite-sprite.
Mitt beste råd må være å prøve seg frem. -det er ditt kunstverk! 
Og tilsette andre kontrastfarger må jo bare være en slager : )

Den ble ikke pusset, men fikk en grundig vask med salmiakk og fikk stå og tørke før den ble malt.
Her kan du se hvordan døren så ut før den ble gjort noe med.
(dårlig bilde, men det får gå)


Om det er noe mer dere lurer på, så skal jeg forsøke svare så godt jeg kan i kommentarfeltet : )

Det er noen dager siden fotovesken min fra Fotobag.no kom og så langt er jeg kjempe fornøyd!
Hvorfor kan jeg fortelle litt mer om siden. Nå skal vi avgårde for å se på ny garderobe til soverommet vårt, så det blir litt ordnings her : )



-Ha en fin, fin lørdag : )


3 kommentarer:

  1. How nice! I also bougth a very nice door! Look at my blog! Greetings Alie (from Holland)

    SvarSlett
  2. Heisann:)
    Får ikke frem bildene i dette innlegget,men høres spennende ut:)
    Ha en fin søndagskveld!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  3. Får ikke frem bildene jeg heller, men veldig flott og koselig blogg. Har lagt deg på min bloggliste på bloggen min www.frusjoakersperler.blogspot.com

    Ønske deg en flott uke :)

    Klem fra Monica

    SvarSlett